PC klub
Home
3D grafika
2D grafika
Kontakt
|
Kurz 3D grafikyProgramy 3D Studio Max, Bryce
Výuka 3D grafiky je jak pro pokročilé, tak pro začátečníky. Já tento kurz navštěvuji již třetím rokem, a stále je co se učit.
Pokud nevíte, co je 3D grafika, je zde stručná definice.
Asi první tři měsíce se učíme v programu MetaCreations Bryce 4. Je to poloprofesionální program, jehož hlavní uplatnění
je v krajinářství. Více se můžete o něm dozvědět zde.
Další výuka je zaměřena na profesionální program 3D Studio Max. Více informací o něm naleznete tady.
Tvorbu v 3D světě bychom mohli rozdělit do několika fází. Každá část je v konečném výsledku důležitá, a proto je od sebe nemůžeme oddělit. První fází je modelování - tvorba objektu, který odpovídá realitě: musí mít pravděpodobné proporce, zaoblené hrany.
Druhou částí je vytvoření vhodného materiálu - můžete si vybrat texturu z knihovny nebo udělat nový materiál s pomocí šablon, které vám program nabízí. Např. nesmíme zapomenout na přidání efektu nerovnosti povrchu, aby objekt nevypadal jako plakát.
Třetí a asi tou nejefektivnější fází je osvětlení (platí pro 3D Max, v Bryce si vyberete pouze pozadí, které v sobě světlo obsahuje). Kdo umí nasvítit scénu z vhodné strany, vhodnou intenzitou a vytvořit tak nějakou atmosféru, může se považovat přinejmenším za umělce.
U pohybujících se scén je podstatná i animace kamery, která musí zabírat správnou část scény a její pohyb nesmí být ani pomalý ani rychlý. Nakonec můžeme využít možností postprodukce. Patří sem např. skládání a prolínání scén nebo efekty rozmazání objektivu či úprava jasu, kontrastu a intenzity.
3D grafika tedy skýtá obrovské možnosti pro tvůrčí činnost a jediným omezením je vlastní fantazie.
Obsah jednotlivých kurzů se přizpůsobuje v zájmu studentů, a je tak možno se učit i v jiných programech, než jsem zde
uvedl.
|