Čelkovice 2005 - 4. ročník setkání historických vozidel | SPŠ Tábor

 

Čelkovice 2005 - 4. ročník setkání historických vozidel

veterán
pondělí, 3.10.2005 Tradičním dnem pro setkání historických vozidel v Táboře se již počtvrté za sebou stala první říjnová sobota. Tentokrát tento svátek nejen pro nadšence motoristické historie připadl na 1. října 2005. Setkání s názvem Čelkovice 2005 opět připravila střední průmyslová škola strojnická Tábor ve spolupráci s městskými úřady v Táboře a v Plané nad Lužnicí a s obecním úřadem ve Slapech u Tábora. Význam, jaký zastupitelstva těchto hostitelských obci akci táborské průmyslovky věnují, dokládá přítomnost starostů Ing. Františka Dědiče, Františka Chramosty a v případě Slap místostarosty Ing. Jaroslava Vacka při slavnostním předávání cen vítězům v gotickém sále táborského muzea.

Setkání bylo zahájeno dvě hodiny před polednem společným odjezdem všech motocyklů a automobilů od průmyslové školy na Maredově vrchu a přejezdem přes Sezimovo Ústí do Plané nad Lužnicí, kde měla kolona čítající rovnou stovku skvostných strojů první zastávku. Následovala etapa přes obce Zhoř a Lom do Slap u Tábora. Zde se začalo opravdu soutěžit. Každý z řidičů musel již na startu do třetí etapy předvést své uměni, když mu pořadatelé změřili, jak přesně se trefí na střed vymezeného startovního boxu. Mezi automobilisty i motocyklisty se vždy našel jeden, který dokázal úkol splnit s absolutní přesností. Hned nato následovala měřená jízda směrem do Čelkovic, při níž se soutěžící museli co nejvíce přiblížit k předem zvolenému rychlostnímu průměru. Na první pohled snadná úloha projet měřený úsek konstantní rychlostí 25, 35 nebo 45 km/h nakonec zásadním způsobem zasáhla do konečného pořadí.

Vyvrcholením setkání se stala jízda do vrchu v pověstných čelkovických serpentinách. Diváci lemující trať po obou stranách nábřežní komunikace povzbuzovali veterány z 20. až 70. let minulého století. V Čelkovicích projížděli jezdci druhý měřený úsek, opět svým zvoleným rychlostní průměrem. Mezitím, co pořadatelé z táborské průmyslovky vyhodnocovali výsledky, přesunuli se všichni účastníci spanilou jízdou přes táborskou obchodní třídu a Křižíkovo náměstí do historického centra. Na Žižkově náměstí již netrpělivě očekávalo množství zvědavých pamětníků i jejich potomků příjezd více jak kilometrové kolony. Během dvouhodinové výstavy měli dostatek času k tomu, aby se potěšili krásou starých strojů.

Významným zpestřením letošního ročníku byla účast jedenácti historických automobilů, jejichž majiteli jsou členové nejstaršího německého veteránského klubu z Berlína. Přivezli vzácné stroje anglické, francouzské, německé a italské výroby, z nich nejstarším bylo až 70 let. Do České republiky přijeli poprvé a neustálé projevovali upřímný obdiv nad ukázněností našich diváků i nad přesnou prací organizátorů, kterým se podle jejich názoru podařilo na mnohdy neuvěřitelně stísněném prostoru a v rekordně krátkém čase zajistit hladký průběh celé akce. Výsledkem společně stráveného dne bylo pozvání členů motoklubu SPŠS Tábor do Berlína.

A jaká jména nakonec zazněla při slavnostním vyhlášení výsledků? Mezi motocyklisty byl nejúspěšnější Miloš Losos na Jawě 350 z roku 1962 s dvanácti trestnými vteřinami před dvojicí Josef Mašát (Indian 45 Scout Police 101, r.v. 1928) a Vladimír Prášek (ČZ 150 C, r.v. 1953), oba se ztrátou pouhé jedné vteřiny na vítěze. O třetí místo se podělili s 18 trestnými vteřinami Jan Pták ml. (Jawa 500 OHC, r.v. 1955) a Otomar Strnad st. (Jawa 250 „pérák“, r.v. 1952). Mezi automobilisty si pro vítězství s devíti trestnými vteřinami dojel Petr Sklenář s vojenským speciálem DKW Munga 4 z roku 1958 před Václavem Novotným se Škodou 1000 MB z roku 1964 (13 trestných vteřin) a Tomášem Němým na Mercedesu 240 D z roku 1975 (14 trestných vteřin). Pořadatelé vyhlásili také soutěž o nejzajímavější stroj. Mezi automobily získala trofej Tatra 11 z roku 1923 Jana Soukupa z Tábora, jehož automobil si odnesl rovněž cenu za nejstarší exponát. Mezi motocykly se nejvíce líbila Jawa 500 OHC typ 02 z roku 1958, s níž na setkání přijel Josef Rohel. Nejúspěšnější ženou byla vyhlášena Jana Wildová, která řídila automobil Volha M21 z roku 1967.

V příloze si můžete stáhnout výsledkovou listinu ve formátu pro MS Excel.

Příloha: veterani_web2005.xls

k příspěvku je připojené fotoalbum - otevřít fotoalbum
© SPŠ Tábor, 2004 - 2010 (ver. 1.3)

Krátké zprávy

úterý, 21.12.2010

Všem zaměstnancům, žákům a příznivcům SPŠ Tábor přejeme krásné Vánoce a šťastný nový rok 2011!

pondělí, 20.12.2010

Kvůli nutné rekonstrukci v budově D mají žáci denního studia ředitelské volno, konzultace dálkařů probíhají beze změny

pátek, 17.12.2010

Vánoční koncert s nevánočními decibely dnes PROPALuje BUTAN pro mladší spolužáky v kinosále školy

čtvrtek, 16.12.2010

Seminář firmy Velux pro žáky 3. ročníku pozemního stavitelství probíhá v přednáškovém sále školy

čtvrtek, 16.12.2010

Na divadelní představení v anglickém jazyce se vydávají do Prahy lyceisté ze 3La a 3Lb

pondělí, 13.12.2010

Ústní zkouškou vyvrcholí opravné závěrečné zkoušky učebních oborů. Hodně štěstí!

pátek, 10.12.2010

Školní sportovní klub zve do Alp! Zítra začíná lyžařská sezona!

pátek, 10.12.2010

Kdo nelyžuje, může plesat! Nebo se přijít v sobotu 11. 12. podívat do Palcátu na odjezd maturitního expresu 4Lb

pátek, 10.12.2010

Studium statistiky a informatiky na pražské VŠE přiblíží lyceistům zástupci fakulty dnes od 8,00 v kinosále školy

středa, 08.12.2010

Regionální soutěž tesařů pod cechovní patronací probíhá 8.-9. 12. v areálu školních dílen. Držíme palce domácím!