Veterány na brněnském autosalónu 2005
Srdce příznivců domácí značky Škoda zcela jist zaplesalo při návštěvě pavilonu H. Zde mladoboleslavská automobilka slavila 100 let nepřetržité výroby osobních automobilů. Tímto výročím se řadí k nejstarším světovým automobilkám, které se svou výrobu udržely až do dnešní doby. Současně oslavila 110. výročí založení firmy, která původně nesla označení Laurin & Klement a po fůzi se Škodovými závody přijala označení Škoda. Již před pavilonem vítal návštěvníky obří motorový pluh Excelsior z roku 1919, další exkluzivní kousky pak nabízel vkusně upravený interiér. Celkem 23 exponátů ukazovalo, jakým směrem se ubíral vývoj naší v současnosti největší automobilky. Vedle malosériově vyráběných typů z předválečného i poválečného období byly k vidění skutečně jedinečné prototypy (Škoda 1000 MB Combi, Škoda Favorit Coupé od Bertoneho, překrásné moderní coupé Škoda Tudor na bázi současného Superbu) i sportovní perly jako Škoda 130 RS, prototyp Škoda 200 RS nebo monopost Škoda F3.
Ke stoletému výročí pořádání automobilových výstav na území České republiky uspořádaly členové klubů historických vozidel v pavilonu A speciální výstavu, složenou ze skvostů českých soukromých sbírek. I zde se bylo na co dívat. Italskou produkci zastupovalo několik sportovních automobilů Alfa Romeo a Fiat, pamětníci Hubáčkových evropských rallyových úspěchů zajásali při pohledu na modrý Renault Alpine, vedle něhož se pyšnila další hvězda Opel GT. Nechyběly ani Jaguary nebo německé Mercedesy. Nás nejvíce potěšila účast vznešeného britského kabrioletu Bentley 4 1/4 z roku 1938 pana Tomáše Jokla z Humpolce, který se s ním pravidelně účastní setkání historických vozidel v Táboře-Čelkovicích, pořádaného naším motoklubem.